greole1 17 stycznia 2019 22:31
Jeden dzień w Bukareszcie

Witam
Przeglądając ceny lotów znalazłem bilety z Berlina do Bukaresztu za 9.99 euro w jedną stronę w sam raz na jednodniówkę, lądowanie 10.30 powrót 20.15.
Niestety spóźniłem się z kupnem i bilety kosztowały mnie 12.99 euro i powrót 33,65 euro.
(Dokładne wyliczenie na końcu)

18.01.2019 Piątek

Startujemy o 2 w nocy Szczecin Dworzec Autobusowy, przejazd na lotnisko bez problemów, o 5 rano jesteśmy na lotnisku, lotnisko prawie puste, security, poranna kawa i czekamy przy bramce na wejście na pokład, samolot zapełniony w 90 procentach.
Podczas lotu podziwiamy Karpaty.
, ,
Po lądowaniu, przestawienie zegarków 1 godzina do przodu, kontrola dokumentów, bez zadawania pytań. Szukamy bankomatu żeby wypłacić Leje. (Leje można kupić na lotnisku BERLIN-SCHONEFELD w kantorze w terminalu A)
W Rumuni w obiegu są plastikowe banknoty- polimerowe, drugim krajem który takich używa jest Kanada ale nie wiem na pewno. Po powrocie sprawdziłem prowizję za wypłatę 400 lei z bankomatu Euronet zapłaciłem 412,69zł plus 10,32 zł prowizji.
Na dojazd do centrum wybraliśmy taksówkę, którą na lotnisku trzeba zamówić w terminalu, dostajemy wydruk z numerem taksówki i przed terminalem czekamy na Taxi.

Na 3 osoby najkorzystniejsze i szybkie rozwiązanie na dostanie się do centrum, czas przejazdu ok 20-30 minut, mogą być korki.
Wysiadamy przed Pałacem Ludowym, koszt przejazdu wg licznika 42 leje.
Idziemy w stronę wejścia i drogę zastępuje nam policjant mówiąc „closed” grzecznie pytam pytam why closed, „closed” i tylko to potrafił powiedzieć pan policjant.
I główny cel przyjazdu do Bukaresztu możemy sobie obejrzeć z zewnątrz.
, , ,
Czas na POM czyli „powolny obchód miasta” idziemy na plac Piatra Urni prawie jak Avenue des Champs-Élysées w Paryżu ale prawie robi różnicę.
Po drodze mijamy małe piekarnie, można nabyć droga kupna precla, słodkie ciastko lub hod-doga na ciepło lub zimno jak kto lubi.
Weszliśmy do odpowiednika naszego "Baru mlecznego" nie skusiliśmy się, obawiałem się "sensacji żołądkowych" podczas lotu i jazdy autobusem w drodze powrotnej.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
Warto zajrzeć po drodze do napotkanych cerkwi, te w których byliśmy robiły wrażenie.
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Bierzemy taxi i jedziemy pod łuk triumfalny.
, ,
W bocznej uliczce znaleźliśmy fajny lokal www.jadoorestaurant.ro gdzie zjedliśmy pyszne „papanasi” za 15 lei i Radler „URSUS” za 8 lei.

Czas jechać na lotnisko, poprosiłem kelnerkę o zamówienie taksówki nie było kłopotu, za 2 minuty podjeżdża taksówka i jest problem, kierowca nie chce jechać na lotnisko bo podczas zamawianie nie było powiedziane że jest kurs na lotnisko, pytam to nas nie zawieziesz? Zawiozę ale za dodatkowa opłatą to co na liczniku plus 50 lei. Wysiedliśmy to już było przegięcie.
Nie mogliśmy złapać taksówki ale idzie pan w wieku ok 40 lat i grzecznie go pytam czy może zadzwonić po taksówkę dla nas. Żaden problem, zamówił dla nas Ubera który zawiózł nas na lotnisko za 28,90lei :-) Oczywiście pan za to że nam pomógł otrzymał małą pamiątkę, żeby miło wspominał turystów z Polski :-)
Jesteśmy na lotnisku szybkie security i na tablicy z odlotami napis go to gate! Idziemy szybko gate 61 jest dość daleko, kontrola dokumentów i udało się zdążyliśmy ale już zaczął się ” bording”. Samolot pełny w większości obywatele Rumuni.
Bukareszt fajne miasto na jeden dzień lub przystanek w podróży.
Jest bezpiecznie w miarę czysto, najbardziej żałujemy że nie mogliśmy zwiedzić „Pałacu Parlamentu”
Podsumowanie:
Wyjazd:
2019-01-18 02:00 SZCZECIN Dworzec Autobusowy
2019-01-18 05:00 BERLIN-SCHONEFELD
Berlin Flughafen Berlin - Schönefeld, Terminal B

Rayanair
Berlin-Schönefeld do Bucharest (Otopeni)
07:15 - 10:30 FR 314

Powrót:
Bucharest (Otopeni) do Berlin-Schönefeld
pt 18 sty 20:15 - 21:30 FR 328

2019-01-18 23:25 BERLIN-SCHONEFELD
2019-01-19 01:40 SZCZECIN

Szczegóły ceny
Rayanair
Berlin-Schönefeld do Bucharest (Otopeni)
3 x taryf(y) Adult Standard 38,98 €
Łącznie zapłacono 144,94 €

3x 69zł
Łącznie zapłacono: 207zł

Koszt przejazdu w dwie strony 272zł na os.